Infobric Equipment är igångkört.
Nu jobbar projektansvariga AL och lagret fullt ut med ett nytt program för att få bättre koll på maskiner och utrustning.
Systemet kommer att ersätta förrådets tidigare excellista.
Programmet finns tillgängligt i app utförande till mobilen och i webbversion för dator.
Fördelar med en digital plattform:
- Enklare översikt och kontroll på vart saker är (sök, filtrera, sortera)
- Bättre koll på service- och kalibreringsintervall
- Dokumentation och historik (kvitton, protokoll, certifikat samt historik kring vart artiklarna har varit)
- Enkelt att logga produkt för att tala om var den befinner sig och med vem. (logg historik)
- Enkelt att avregistrera produkt när den är på hemadress- Förråd
- Inga fler excellistor som behöver skötas. ( Man kan exportera listor om man vill från programmet)
- Tidsbesparingar (Inte leta i Excel, inte jaga maskiner + möjliggöra för alla att kunna se vad som finns tillgängligt etc)
- Man kan skicka notiser per automatik för skyddselar som ska besiktas, verktyg som ska kalibreras osv…
- AL kan själva kolla i appen om utrustning finns på lagret eller om maskinen finns på projekt.
- Inventering blir mycket enklare.
- Man kan skicka notiser om man har ett behov av någon maskin som någon annan har i projekt.
- Man kan ha framförhållning av maskinpark då man ser när verktyg är tänkt att lämnas tillbaka.
- Mindre svinn och bättre resursutnyttjande
- Kan lägga in hyrda maskiner och följa upp dem
- Olika typer av statistik.
Viktig uppmaning!
Alla måste kontrollera sina skyddsselar/ skyddsblock.
Kolla okulärt efter ev. skador och kolla på datum för besiktning.
Om det finns skador eller det är dags för besiktning så beställ ut nya skyddsselar och skicka in de gamla omgående till lagret.